Publicerad: 23.09.2022 13:14

WFA information 23.09.2022

Arbetet med att få tränare på plats till nästa säsong fortsätter ännu, Vi tar hela tiden steg framåt och hoppas inom kort kunna presentera hur det ser ut med tränare och ledare i flera åldersgrupper.

Denna vecka har vi informerat om läget för flickor D13 (hybridår, födda 2010) där vi just nu har tre nya ansikten i WFA. Det är Magnus Nordman, som kommer att vara huvudtränare och Mikaela Lervik och Sami Mannil som kommer att vara assisterande tränare.

Träningsturerna har nu kommit och under nästa vecka kommer vi att ha en första plan för hur lagen kommer att träna under vintern 2023. Den första planen brukar oftast justeras litet vartefter lagen vet hur många spelare de har i de olika träningspaketen.

Anmälningarna till nästa säsong har öppnat och pågår till torsdagen den 13.10. Ju snabbare vi får in anmälningarna, desto bättre kan vi fortsätta planera och fatta beslut för den kommande säsongen. Mera info om anmälan finns här.

B-juniorer

Vi får en del frågor om vår plan för B-juniorerna nästa säsong, vilket är helt förståeligt. Vi jobbar kontinuerligt på att lösa tränare till lagen. En viktig del för att lösa tränare är att veta spelarantal och träningspaket. Här kan ni vara med och hjälpa oss genom att göra er anmälan till nästa säsong så snabbt som möjligt, oavsett vilket ert val är.

På flicksidan står det klart att vi kommer att erbjuda verksamhet anpassad för spel i flickornas division 2 samt att vi planerar verksamhet för B-flickor som vill satsa på fotboll och spela i division 1.

På pojksidan planerar vi att anmäla ett lag i B-pojkarnas division 2, där målsättningen är att lyfta laget till division 1. Hur träningsplattformen ser ut för denna grupp är beroende av anmälningarna. Få anmälningar innebär att spelarna tränar med annan grupp, medan ett större antal anmälningar innebär att spelarna bildar en egen träningsplattform.

Klubbens senaste